Translate

понедељак, 1. децембар 2014.

SAPUN ZA BRIJANJE (GOSPON GLATKI I NJEGOVA TAJNA)

  Mislite da je meni lako sa mnom!? Glava puna " filozofije", nervozne ruke koje ne umeju da se skrase, a srce kuca i galami, tražeći još i još...novih izazova!
Tu je i zrelost ??? srednjeg doba, hormoni u blagom poniranju i večno pitanje: hoće li mi epitaf biti dovoljno dobar, dovoljno upečatljiv!
Iz tih filozofskih, bioloških, a boga mi, i zbog "Večnaja pamjat" razloga, uradih novu stvar! Novu za mene, a staru u svetu sapuna, staru koliko je stara i pojava čekinja na bradi ponosnih Adamovih sinova.
Kad mi budu čitali poslednje slovo, reći će: "Ona je pravila dobre sapune za brijanje!" Ha! Malo li je, za jedan dašak života?!

  Dakle, sapun za brijanje "Gospon Glatki i njegova tajna". Dobro ime, zar ne? Htela sam, prvo, da se zove "Do poslednje dlake", al što ne ide, ne ide! Previše i od mene!
  Da bi napravili dobar sapun za brijanje, morate, najpre, dobro istražiti tajanstveni svet muških zagledanja u ogledala, njihove prohteve, sitne navike i sklonosti.Muškarci vrlo dobro znaju šta odgovara njihovoj koži i navikama, iako se, nama, ženama, čini da im to i nije toliko bitno. Naprotiv, bilo da se radi o čoveku koji se drži samo osnovnih postupaka nege i higijene ili nekom fensi kuleru koji ne propušta najnovije vesti iz sveta mode i kozmetike, svi oni imaju svoje vrlo opravdane prohteve. Sam čin brijanja je vrsta agresivnog postupka prema koži i svakako, ne želite da taj čin pretvorite u još veću neprijatnost svojim sapunom.
  Postoji mnogo različitih receptura za izradu sapuna za brijanje. Mogu se raditi hladnim, toplim ili postupkom mlevenja i presovanja.No, bilo da se opredelite za jedan ili drugi način, imperativ je, da odaberete bazna ulja koja će dati sapun niskog koeficijenta čišćenja, vrlo negujući, sposoban da omekša oštru bradu jednog kamiondžije, ali i da ne "polegne travicu" nekog nežnog mužika, koji svega ima, samo dlaka nema koliko mu treba! (Inače, čisto da znate, ovde ne važi pravilo: Što u izlogu, to i u dućanu! Naime, oduvek se po ženskim kuloarima šuškalo da su ti svilenobradi često vrlo maštoviti i strastveni ljubavnici!) Dakle, receptura mora biti specifično formulisana, ne samo po pitanju bujnosti pene, već i po pitanju njene postojanosti (minimum 20 minuta), skliskosti na koži koju daje brijaču tokom brijanja, a koža mora, nakon svega, ostati meka i bez osećaja zatezanja i iritacije.
  Sapun za ovu namenu, može biti tvrd ili mek, kao i u formi krem-sapuna.Radi bolje skliskosti brijača, u sapun se često dodaju aditivi, poput gline ili svile, mada se može uraditi odličan sapun i bez ovih dodataka.
  Za dobro i ugodno brijanje, preporučuje se predhodna topla kupka ili tuš; koža je tada meka, pore otvorene, a dlake na bradi omekšale.Dobra četkica, koja se ne linja, daće dodatni kvalitet peni. Za tvrde sapune koriste se četke izradjene od svinjske čekinje, dok četke za meke sapune se prave od dlake jazavca. Pena se može praviti direktno na licu, u šaci ili u posebnoj posudici. Pena napravljena u posudici je bogatija, postojanija i nežnija za kožu.

  Receptura kojoj sam se ja "priklonila" je sledeća:

  Govedji loj 40%
  Ši puter 40%
  Stearinska kiselina 20%
  Popust 3%
  NaOH:KOH=40:60
  Glicerin 5%,dodat na kraju procesa
  EU Lavande 0,5% (ni jedan muškarac ne voli da ga miris previše "davi" pod nosom)
  Bez gline ili svile
  TOPLI POSTUPAK IZRADE

  Sapun spada u kategoriju mekih, vrlo je nežan i daje fenomenalnu, bogatu i vrlo postojanu penu. Za eu lavande sam se odlučila zbog smirujućeg dejstva na kožu, ali sapun se može ostaviti i nenamirisan ili ga obogatiti drugim mirisom, na primer sa eu čajevca, ako je u pitanju problematična koža.

  Eto, prijatelji moji, to mu beše to! Jako sam zadovoljna s tim mojim prvim sapunom za brijanje. Zaista stvar bez greške, kao malo šta u životu!




Нема коментара:

Постави коментар